donderdag 27 maart 2014

Ubuntu

UBUNTU

De eerste Linux distributie die ik gebruikte is Ubuntu. Ubuntu is een oud Afrikaans woord. Je kan het samenvatten als 'ik ben wat ik ben vanwege wat we samen zijn'. Dit was dus ook de grondgedachte bij het oprichten van Ubuntu. De Zuid-Afrikaanse oprichter Mark Shuttleworth heeft dan ook deze naam gekozen. Mark is ook de grote financier van dit wereldwijde project met zijn bedrijf Canonical Ltd. Dit project is een poging om samen ervoor te zorgen dat er software ontstaat die voor iedereen bruikbaar is.

De interface van Ubuntu geef ik naar mijn mening een 8. Het is zeer ordelijk 'ingericht'. Je vindt alle programma's snel omdat alles zo geordend is. Ik vind het er mooi uitzien dus vandaar een 8.

De gebruiksvriendelijkheid: Ubuntu is zeer makkelijk te gebruiken voor iedereen. Van beginner tot pro.

Alles is geordend waardoor iedereen alles zeer makkelijk terug kan vinden.

Gekozen software: Ubuntu heeft zeer goede software, apps, programma's etc. er standaard inzitten.
Er zitten standaard games op, een programma om documenten te schrijven, een goede internetbrowser,... op. Mochten er nog niet genoeg apps op te vinden zijn kan je nog altijd van de site 
https://apps.ubuntu.com/cat/ er nog wat meer downloaden.
Snelheid: Er valt niet veel over te zeggen. Met een enkele klik op het programma, staat het al open binnen een paar seconden.
Tot slot vind ik Ubuntu een zeer geslaagde distributie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten